פרטיהם של כל מטופלי הקנאביס בישראל יועברו לידי המשטרה

המשטרה תקבל גישה למאגר פרטיהם של כ-75,000 מטופלי קנאביס רפואי בישראל. המטרה המוצהרת: למנוע מעצרי שווא של מטופלים שלא מחזיקים ברשותם את הרישיון למרות שהוא בתוקף. "לא יימסר מידע רפואי," מסביר משרד הבריאות.

משרד הבריאות נענה לבקשת המשטרה ויעביר לידיה פרטים ונתונים אודות כלל מטופלי הקנאביס בישראל, קצת פחות מ-75,000 נכון להיום. את המידע חשף הערב (ד’) כתב המשטרה של ‘וואלה’ לירן לוי.

על פי הדיווח המשטרה ביקשה פרטים מלאים אך בכוונת משרד הבריאות למסור רק חלק מהפרטים, ככל הנראה שמות ונתונים נוספים אך ללא מידע רפואי. הסיבה לדרישת המשטרה, שהיום לא חשופה לנתונים אלו, היא לכאורה על מנת להקל על האכיפה שכן אזרח שנתפס עם קנאביס צריך להציג רישיון שלא תמיד ברשותו.

לוי מדווח כי “משרד הבריאות דחה תחילה את הבקשה מנימוקי פרטיות, אולם עתה הוא בוחן מתווה שיאפשר גישה מצומצמת למאגר ובו מידע על כ-80 אלף אזרחים בעלי רישיון”.

הבקשה הועלתה על פי הדיווח כבר לפני כחודשיים בישיבה בהשתתפות נציגים מטעם המשטרה ומשרד הבריאות, במהלכה ביקשה המשטרה ממשרד הבריאות גישה למאגר המכיל בין היתר מספרי תעודות זהות ופרטים על עשרות אלפי אזרחים.

“לטענת המשטרה המהלך נועד להקל על השוטרים ולמנוע מעצרי שווא, שכן אזרחים רבים לא נושאים עמם רישיון,” דווח. התכנית היא לתת לכל שוטר גישה למסוף משטרתי מיוחד בו לאחר הקשת פרטים כגון תעודת זהות ידע השוטר שהאזרח שמולו אכן מחזיק ברישיון בתוקף.

למרות שבתחילה נבהלו מעט במשרד הבריאות מהמהלך, כעת מתבצעת עבודת מטה שאמורה לאפשר זאת, גם אם באופן מצומצם יותר, ובכל מקרה ללא מידע רפואי.

כזכור השבוע חשפנו כי במקביל בימים אלה ממש דורש מנהל היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות, יובל לנדשפט, מכל החברות העוסקות בתחום – חוות, מפעלים, בתי מסחר ובתי מרקחת – להעביר לרשותו עדכון שוטף על מלאי קנאביס זמין וכן תמחור מכירה וקנייה של כל חוליה בשרשרת הייצור. דרישה זו לטענת העוסקים היא בלתי חוקית בעליל.

תגובת משרד הבריאות כפי שנמסרה לאתר ‘וואלה’: “כדי למנוע עיכוב מיותר של מי שמשתמשים כדין בקנאביס רפואי, ביקשה משטרת ישראל ממשרד הבריאות לקבל מידע על רישיונות קנאביס למטרות רפואיות. עקב כך, בימים אלה עורך משרד הבריאות עבודת מטה להגדרת היקף הגישה המצומצמת שתינתן למשטרת ישראל למידע על רישיונות לשימוש רפואי בקנביס. המשרד יקבע הרשאות לגישה המצומצמת למידע תוך שמירה על כך שהגישה לכל תפקיד תהיה במידה הנדרשת לביצוע התפקיד בלבד. בכל מקרה לא יימסר מידע רפואי חסוי שלא לצורך”.

מנהל היק”ר לנדשפט סירב להתייחס לפרטים.

תגובת המשטרה טרם התקבלה.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר